Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΙΒ (20/23)

Στην Καινή Διαθήκη στο κατά Ιωάννη, μιλάει ο Ιησούς για τους Έλληνες. 
Ερευνητές λένε ότι αφαιρέθηκαν κάποια κομμάτια του Ευαγγελίου. 
Ας δούμε τι λέει το κατά Ιωάννη... 

20 Ήσαν δε τινες΄Ελληνες εκ των αναβαινόντων ίνα προσκυνήσωσιν εν τη εορτη. 
21 ούτοι ουν προσήλθον Φιλίππω τω από Βηθσαϊδά της Γαλιλαίας, και ηρώτων αυτόν λέγοντες· κύριε, θέλομεν τον Ιησούν ιδείν. 
22 έρχεται Φίλιππος και λέγει τω Ανδρέα, και πάλιν Ανδρέας και Φίλιππος λέγουσι τω Ιησού· 
23 ο δε Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων· ελήλυθεν η ωρα ίνα δοξασθή ο υιος του ανθρώπου. 
24 αμήν αμήν λέγω υμίν, εάν μη ο κόκκος του σίτου πεσών εις την γην αποθάνη, αυτός μόνος μένει· εάν δε αποθάνη, πολύν καρπόν φέρει. 
25 ο φιλών την ψυχήν αυτού απολέσει αυτήν, και ο μισών την ψυχήν αυτού εν τω κόσμω τούτω, εις ζωήν αιώνιον φυλάξει αυτήν. 
26 εάν εμοί διακονή τις, εμοί ακολουθείτω, και όπου ειμί εγώ, εκεί και ο διάκονος ο εμός έσται· και εάν τις εμοί διακονή, τιμήσει αυτόν ο πατήρ. 
- - - - - - - 
Εδώ υπάρχει η σύγχυση. 
Μετά το 23 ο δε Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων· ελήλυθεν η ωρα ίνα δοξασθή ο υιος του ανθρώπου λένε ότι υπάρχει το εξής : μόνη γάρ ή 'Ελλάς αψευδώς ανθρωπογονεί, φυτόν οvράνιον καί βλάστημα θείον ηκριβωμένον, λογισμόν αποτίκτουσα οικειούμενον επιστήμη 
και αφαιρέθηκε στην Α' Οικουμενική Σύνοδο (325μ.χ.) 


Ευσέβιος Παμφίλου Καισαρείας 265-340 μ.χ.
Ευαγγελική Προπαρασκευή, Βιβλίο 8, κεφ.14
Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά. Το 1974 ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Πρόκος ερευνώντας την βιβλιοθήκη του Βατικανού ως απεσταλμένος ξένων Πανεπιστημίων, ανακάλυψε ότι η φράση "μόvη γάρ ή Έλλάς..." αποτελεί τμήμα του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου και μάλιστα συνέχεια του λόγου στον οποίο ο Ιησούς φανερώνει ότι θα δοξαστεί από τους Έλληνες.

Η Φράση αυτή υπάρχει στο βιβλίο Ευαγγελική Προπαρασκευή του Ευσέβιου Παμφίλου Καισαρείας (265-340 μ.χ) 
Ποιος ήταν ο Ευσέβιος Καισαρείας ;
Θεωρείτε ο πατέρας της εκκλησιαστικής ιστορίας λόγω του έργου του, της καταγραφής της ιστορίας στις απαρχές της Χριστιανικής εκκλησίας

Το γαϊτανάκι όμως τραβάει ακόμα πιο πίσω και φτάνει στον Φίλωνα της Αλεξανδρείας (20 π.χ - 45 μ.χ)

Ο Φίλων ήταν Ελληνιστής Ιουδαίος φιλόσοφος, ο οποίος γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, που αποτελούσε εκείνη την εποχή κέντρο της εβραϊκής διασποράς.

Ο Φίλων σε ένα έργο του (Περί Προνοίας) έχει γράψει την εν λόγω φράση "μόνη γάρ ή Ελλάς..."
- - - - - - -
Έχουμε λοιπόν και λέμε, Ο Φίλων (20 π.χ. - 45 μ.χ) γράφει την φράση, ο Ευσέβιος (265 μ.χ. - 340 μ.χ.) την συμπεριλαμβάνει αυτούσια στο έργο του Ευαγγελική Προπαρασκευή, περίπου 300 χρόνια μετά. 
Ο Πρόκος το 1974 ερευνώντας την βιβλιοθήκη του Βατικανού, ισχυρίζεται ότι αποτελεί τμήμα του κατά Ιωάννην Ευαγγελίου και αφαιρέθηκε.

Αυτό είναι όλο το ιστορικό της επίμαχης φράσης "μόνη γάρ ή Ελλάς..."
- - - - - - -
Θεωρίες πολλές, από όλες τις μεριές.
Δεν χρειάζεται να γράψουμε εδώ για αυτές.

Προσωπικά κάτι δεν μου κολλάει καλά, μου φαίνεται λίγο περίεργο, ένας Ιουδαίος να γράψει κάτι τέτοιο από το κεφάλι του για τους Έλληνες.
Ο Φίλων έζησε την εποχή του Ιησού, άκουσε τις διδασκαλίες του. Όπως αναφέρετε στο έργο Σύνοψη ΙστοριώνΓεώργιος Κεδρηνός ο Φίλων συναντήθηκε με τους αποστόλους μετά το θάνατο του Ιησού και βοήθησε τον Μάρκο να στήσει την πρώτη Εκκλησία του Χριστού, στην γενέτηρά του Αλεξάνδρεια.

"Ἐπὶ τούτου Ἰάκωβος ὁ Ζεβεδαίου ἐμαρτύρησε, καὶ Μάρκος δὲ ὁ εὐαγγελιστὴς τὸ κατ' αὐτὸν εὐαγγέλιον προτροπῇ Πέτρου συνεγράψατο, καὶ ἐν Αἰγύπτῳ σταλεὶς ὑπ' αὐτοῦ, πρῶτος ἐκ 1.348 κλησίαν πηξάμενος, πολλὰ μοναστήρια συνεστήσατο, ἅπερ σε μνεῖα τότε προσηγορεύθησαν, καθώς φησιν Εὐσέβιος ὁ Παμφίλου ὅτι Μάρκον πρῶτον ἴσμεν ἐν Αἰγύπτῳ τὸ εὐαγγέλιον συγγεγραφέ ναι καὶ ἐκκλησίαν πρῶτον ἐπ' αὐτῆς Ἀλεξανδρείας συστήσασθαι. τοσαύτη δὲ τῶν αὐτόθι πεπιστευκότων πληθὺς ἀνδρῶν τε καὶ γυ ναικῶν ἐκ πρώτης ἐπιβολῆς συνέστη δι' ἀσκήσεως φιλοσοφωτάτης καὶ σφοδροτάτης, ὡς καὶ συγγραφῆς ἀξιῶσαι τὰς διατριβάς τε καὶ συνελεύσεις καὶ πᾶσαν ἄλλην τοῦ ἀρίστου βίου διαγωγὴν Φίλωνα τὸν σοφώτατον, ὡς καὶ αὐτόπτην τοῦ ἀποστόλου Πέτρου καὶ αὐτήκοον καὶ συνόμιλον ἐν Ῥώμῃ γενόμενον. τῶν γὰρ παρ' ἡμῶν ἀσκητῶν ἀποδεχόμενος τὸν βίον, ἐκθειάζει σφόδρα καὶ σε μνύνει τοὺς κατ' αὐτὸν ἀποστολικοὺς ἄνδρας, ἐξ Ἑβραίων, ὡς ἔοικε, γεγονότας καὶ τῶν Ἐσσαίων τὴν ἄσκησιν καὶ πολιτείαν εὖ μάλα προακουτισθέντων, ἥτις γε τῶν γραμματέων καὶ Φαρισαίων τὴν δικαιοσύνην ἐξ ἐπιμέτρου διενέστηκεν."

Άρα ο Φίλων, ο σοφός της εποχής, έχοντας ζήσει την εποχή του Ιησού και έχοντας ακούσει διδασκαλίες του, μπορεί της είχε καταγράψει. 
Έτσι στο έργο του (Περί Προνοίας) που αναφέρει "μόνη γάρ ή Ελλάς..." μπορεί να το άκουσε όντως από το Ιησού και να μην το έβγαλε από το κεφάλι του.
- - - - - - -
Κλείνοντας, μπορεί όλα αυτά να είναι φαντασιώσεις, δεν αμφιβάλω, αλλά στο υπάρχον κείμενο στο κατά Ιωάννη είναι ξεκάθαρο το τι λέει ο Ιησούς όταν ο Ανδρέας και ο Φίλιππος τον ενημερώνουν ότι ήρθαν Έλληνες να τον δουν.
"ο δε Ιησούς απεκρίνατο αυτοίς λέγων· ελήλυθεν η ωρα ίνα δοξασθή ο υιος του ανθρώπου."


Aoratos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου